ရဟန္းျပဳျခင္းျဖင့္ -
(၁) မင္းခစား ဘ၀ႏွင့္ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္မွ ကင္းလြတ္ျခင္း။
(၂) အခြန္ ထမ္းေဆာင္မႈ ကင္းလြတ္ျခင္း။
(၃) ပါတိေမာကၡ သံ၀ရသီလႏွင့္ ျပည့္စံု သျဖင့္ အပါယ္ေဘးမွ ကင္းေ၀းျခင္း။
(၄) ဒုစရိုက္ကို ေရွာင္သျဖင့္ ဒုစရိုက္ ဒုကၡမွ ကင္းလြတ္၍ စူဠသီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
(၅) ပြဲသဘင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ကစားပြဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မေကာင္းေသာ စကား အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ သျဖင့္ ထိုဒုကၡ မ်ားမွ ကင္းလြတ္၍ ပဥၥမ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
(၆) နကၡတ္၊ ေဗဒင္၊ ယၾတာ၊ လကၡဏာ၊ ေဆးကုျခင္း စသည္တို႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ သျဖင့္ အာဇီ၀ ပါရိသုဒၶိ သီလႏွင့္ ညီညြတ္၍ မဟာသီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
(၇) ဣေႁႏၵ ေျခာက္ပါး၌ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းႏိုင္ျခင္း။ သတိႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
(၈) သမၸဇင္-(ဆင္ျခင္တံု)-တရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
(၉) သေႏၲာသ-(ေရာင့္ရဲျခင္း)-ရွိျခင္း။
(၁၀) နီ၀ရဏ - စ်ာန္ အစရွိေသာ ကုသိုလ္ တရားမ်ားကို တားျမစ္ ပိတ္ပင္ တတ္ေသာ နီ၀ရဏ တရား - ငါးပါးမွ ကင္းလြတ္ျခင္း။
(၁၁) စ်ာန္တရား ရႏိုင္ျခင္း။
(၁၂) ၀ိဇၨာရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံု၍ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ျခင္း အက်ိဳးတရားတို႔ ျဖစ္ေပသည္။
ဤ ရဟန္း ျပဳျခင္း၏ အက်ိဳးမ်ားကို ျမတ္စြာ ဘုရားက ေဟာေျပာေတာ္ မူခဲ့သည္။ အဇာတသတ္ မင္းႏွင့္တကြ ၾကားနာ ရသူအေပါင္းသည္၄င္း၊ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္တို႔သည္၄င္း၊
ရဟန္းျပဳျခင္း၏ အက်ိဳးမ်ားကို နာယူ မွတ္သားခြင့္ ရခဲ့ၾကသည္။
ထိုသို႔ နာယူ မွတ္သားခြင့္ ရသျဖင့္လည္း ေခတ္ အဆက္ဆက္ ပါရမီရွင္ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသည္ ရဟန္းျပဳ လာခဲ့ၾကသည္။ ထိုထို ရဟန္းမ်ား ကိုလည္း ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္မ်ားက
ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ လာခဲ့ၾကသည္။
ထိုသာမညဖလသုတ္ေခၚ (ရဟန္းျပဳျခင္း၏ အက်ိဳး တရားကို) ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဇာတသတ္ မင္းအား “တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔” တြင္ ေဟာေျပာေတာ္ မူသည္ကို
အေၾကာင္းျပဳ၍ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔ကို “သံဃာေတာ္မ်ားေန႔” ဟု သတ္မွတ္ က်င္းပၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔တြင္၊ ျမတ္စြာဘုရားက အဇာတသတ္ မင္းအား “သာမည ဖလ သုတၱန္”ကို ေဟာၾကားေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ ဤေန႔ကို သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔ ဟူ၍ သတ္မွတ္ကာ
သံဃာ ရတနာ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး အေပါင္းကို ပူေဇာ္ၾကသည့္ အခ်ိန္ အခါလည္း ျဖစ္ပါသည္။
ထိုထို အေၾကာင္းမ်ားကို ေလ့လာ ဆည္းပူး၍ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္မ်ားသည္ သံဃာေတာ္ မ်ားကို ပိုမို ေလးစားၾကည္ညိဳ ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ျခင္း ျပဳအပ္ေပသည္။
Original link - https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/posts/1115199121823432
ဒီပို႔စ္ေလးကို သေဘာက်ရင္ | လုပ္ေပးခဲ့ေနာ္။ |
No comments: