
ေလာ့ခ္ဟိ မာတင္ ကုမၸဏီထုတ္ F-35 ဂ်က္ တုိက္ ေလယာဥ္ဟာ ဒီႏွစ္ ဖန္းဘ႐ုိး ေလယာဥ္ ျပပြဲမွာ လူ စိတ္အ၀င္ စားဆုံး ျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။ ဒါကလည္း တည္ေဆာက္ဖူး သမွ် ဂ်က္ေလယာဥ္ ေတြထဲမွာ ေခတ္အမီွ ဆုံးမုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။
ေစ်းအႀကီးဆုံး ျဖစ္သလုိ တစင္းကုိ ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ က်သင့္ ပါတယ္။ အဲဒီ ယာဥ္မွာ တန္ဖုိး အႀကီးဆုံး အစိတ္အပုိင္း ကေတာ့ F135 ဂ်က္အင္ဂ်င္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
“F-35 ဟာ ယေန႔ ကမာၻမွာ စြမ္းအား အႀကီးဆုံးနဲ႔ အဆင့္ အျမင့္ဆုံး ဂ်က္တုိက္ ေလယာဥ္ပါ။ ဒီေလယာဥ္ကုိ F135 အင္ဂ်င္နဲ႔ တြန္းကန္ ပ်ံသန္း တာပါ။ ဒီအင္ဂ်င္က ကမာၻ႔ စြမ္းအား အႀကီးဆုံး ပၪၥမ မ်ိဳးဆက္ အင္ဂ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။”
F-35 ဂ်က္ေလယာဥ္ကုိ ၃ စား ထုတ္လုပ္ ပါတယ္။ ဒီက F-35B ကုိေတာ့ မတ္မတ္ တက္ႏုိင္၊ ဆင္းသက္ႏုိင္တဲ့ STVOL ယာဥ္လုိ႔ သိၾက ပါတယ္။ ဒီေလယာဥ္ဟာ သမား႐ုိးက် ဂ်က္ေတြထက္ ေျပလမ္း တုိတုိသာ လုိၿပီး ရဟတ္ယာဥ္လုိ ေျမေပၚ မတ္မတ္ ဆင္းသက္ႏုိင္ ပါတယ္။ ဒီလုိ ဆင္းသက္ႏိုင္ေအာင္ F135 အင္ဂ်င္က ပံ့ပုိး ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဒီေလယာဥ္မွာ အသံထက္ျမန္တဲ့ တြန္းအားေပးႏုိင္တဲ့ အင္ဂ်င္ပါသလုိ ကုိယ္ေဖ်ာက္စြမ္းရည္ေတြလည္း ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အလုိက္ေျပာင္းၿပီး မတ္မတ္ တက္တာ၊ ေျပးလမ္း တုိတုိနဲ႔ ေလေပၚ တက္ႏုိင္တာ စတဲ့ စြမ္းရည္ေတြလည္း ပုိင္ဆုိင္ ထားပါတယ္။”
ဒီအင္ဂ်င္ရဲ႕ တြန္းကန္အားက ေပါင္ ၄ ေသာင္းရွိၿပီး အသံထက္ျမန္ႏႈန္း ၁ ဒသမ ၆ (တနာရီ ၅၄၄ မုိင္ႏႈန္း) အလ်င္ရွိပါတယ္။ ဒီအင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္တဲ့ ဖရက္ထ္အန္၀စ္တနီ ကုမၸဏီဟာ ဒီနည္းပညာကုိ တုိးခ်ဲ႕တီထြင္ဖုိ႔ ရန္ပုံေငြ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံကုိ မၾကာေသးခင္က ရရွိခဲ့ပါတယ္။
“အခုဆုိရင္ ဒီအင္ဂ်င္ရဲ႕ ေနာက္ထပ္စြမ္းရည္ေတြ တုိးျမႇင့္ဖုိ႔နဲ႔ F135 ကုိ မ်ိဳးဆက္တဆက္စာ ေရွ႕ေျပးေနေစမယ့္ နည္းပညာသစ္ကုိ သ႐ုပ္ျပဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔က ပင္တဂြန္က တဆင့္ အေမရိကန္အစုိးရနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနပါၿပီ။”
ႏုိင္ငံမ်ားစြာက ေအာ္ဒါေတြ လွမ္းမွာ ေနၿပီမုိ႔ ေလာ့ခ္ဟိ ကုမၸဏီက လာမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္ေတြ အတြင္း F-35 ဂ်က္ေလယာဥ္ အစင္း ၃၀၀၀ ေရာင္းရ မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ထားပါတယ္။
ဒီအေတာအတြင္း F-35 ဟာ ဇူလုိင္ ၁၇ ရက္ေန႔ထိျပမယ့္ ဖန္းဘ႐ုိး ေလေၾကာင္းျပပြဲမွာ ဆူဆူညံညံနဲ႔ ပ်ံသန္းေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
by ဒီဗီြဘီ
Originally published at - http://burmese.dvb.no/archives/160731

No comments: