အေထြေထြဗဟုသုတမ်ားနွင့္ ထူးျခားဆန္းျပားသတင္းမ်ားမွ်ေဝျခင္း

ဤဘေလာဂ့္ဆိုဒ္သည္ ဆိုင္မြန္စာၾကည့္ဆိုဒ္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္ ဖတ္႐ႈျခင္း လြယ္ကူျမန္ဆန္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ထပ္မံတိုးထားေသာ ဆိုဒ္ပြား တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။

Sunday, April 2, 2017

စိတ္ဓာတ္က်ၿပီး ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး အေရာက္ မခံပါနဲ႔




ဘ၀ ဆိုတာ လွည္းဘီးလို အၿမဲတမ္း လည္ပတ္ ေနတဲ့ အရာ၊ နိမ့္လိုက္ ျမင့္လိုက္ နဲ႔ေပါ့။ ေပ်ာ္စရာေတြ ရွိသလို စိတ္ဆင္းရဲ စရာေတြ နဲ႔လည္း ၾကံဳရ တာပါပဲ။ အဲ့ဒီလို စိတ္ဆင္းရဲ စရာေတြ ၾကံဳလာတဲ့ အခါ အခ်ိန္မီွ မေျဖရွင္းႏိုင္ဘူး ဆုိရင္ စိတ္က် ေရာဂါ ဝင္လာ တတ္ပါတယ္။

ဒီလိုမ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ စိတ္က် ေရာဂါ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း အရာ အခ်က္ အလက္ တစ္ခ်ိဳ ႔ကို ေဖာ္ျပ လိုက္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္ ျပဳျပင္ၿပီး ဘ၀ကို ခြန္အား ရွိရွိနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ ၾကပါစို႔ ...

၁။ ေလ့က်င့္ခန္းမလုပ္ျခင္း

ေန႕စဥ္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္မႈေတြဟာ စိတ္နဲ႕ခႏၶာကိုယ္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ္ကာယေလ့က်င့္ခန္းျဖစ္တဲ့ ေျပးတာ၊ စက္ဘီးစီးတာ၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားတာ၊ လမ္းေလွ်ာက္တာ၊ ၾကက္ေတာင္ရိုက္တာ စတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို လုပ္ပါ။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ေလ့က်င့္ခန္းလဲ လုပ္ေပးပါဦး။ စိတ္ကို အနားယူပါ။ အသက္ရႈေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ပါ။

၂။ မွားယြင္းတဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်မႈ

အစားအေသာက္ကို မွန္ကန္စြာ စားသံုးျခင္းဟာ ခႏၶာကိုယ္ကို က်န္းမာေစရံုသာမကဘဲ စိတ္ကိုပါ က်န္းမာေစႏိုင္ပါတယ္။ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ားတဲ့ ကိုယ္အေလး ခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်မႈ နည္းလမ္းဆိုးေတြဟာ စိတ္က်ေရာဂါျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အစား လံုး၀မစားဘဲ ေနျခင္းထက္ အစားကို သင့္တင့္မွ်တေအာင္ မွန္ကန္ေအာင္ စားသံုး တာကသာလွ်င္ ကိုယ္နဲ႕စိတ္ကို က်န္းမာေစပါလိမ့္မယ္။

၃။ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ အိပ္စက္မႈႏွင့္ စိတ္ဖိစီးမႈ

လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔ အိပ္ခ်ိန္ဟာ တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး ၆ နာရီေလာက္ေတာ့ ရွိသင့္ပါတယ္။ အိပ္ေရးမ၀ျခင္းဟာ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြကို ပ်က္စီးေစႏိုင္လို႕ အိပ္ေရး၀ဖုိ႕ အေရးၾကီးပါတယ္။ အိပ္တဲ့အခါ ေတာက္ေလွ်ာက္ အိပ္စက္တာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္ကို ခြဲၿပီး အိပ္စက္တာမ်ိဳး (ဥပမာ ၂နာရီအိပ္ ေလးနာရီအလုပ္လုပ္ ၂နာရီ ျပန္အိပ္တာမ်ိဳး)ဟာ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ဆုပ္ကိုင္မထားပါနဲ႕။ ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ ေျဖရွင္းပါ။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ လႊတ္ခ်ပစ္လုိက္ပါ။

၄။ တစ္ေယာက္တည္းေနျခင္း

လူဆိုတာ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႕ ေနတာပါ။ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကို မႀကိဳက္ဘူးဆုိရင္ ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ပါ။ မေျပာင္းလဲႏိုင္ဘူးဆုိရင္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္ေအာင္ ေနပါ။ တစ္ကိုယ္တည္း အခန္းတံခါးပိတ္ေနတတ္ျခင္းဟာ အက်င့္ေကာင္းတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ သင့္ကို သြက္လက္တက္ၾကြေစျပီး စိတ္ခြန္အားေပးႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းမေနပါနဲ႕။ အထူးသျဖင့္ စိတ္ဓါတ္က်ေနခ်ိန္မွာ ပိုၿပီးေတာ့မေနပါနဲ႕။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုပါ။ စကားေျပာပါ။

၅။ မွားယြင္းတဲ့အေတြးေတြ

စိတ္မေကာင္းစရာေတြကို ခနခန ျပန္ေတြးမေနပါနဲ႕။ အပ်က္သေဘာဆန္တဲ့ အေတြးေတြဟာ စိတ္က်ေရာဂါျဖစ္ေစနိုင္တဲ့ အဓိကအခ်က္ပါပဲ။ ျဖစ္ၿပီးခဲ့တာေတြကို အခ်ိန္ကာလတစ္ခုစာပဲ ၀မ္းနည္းလိုက္ပါ။ ငိုစရာရွိရင္ အားရေအာင္ငိုလိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ လုပ္စရာရွိတာေတြ ဆက္လုပ္ပါေတာ့။ မေကာင္းတာေတြေတြးေတြးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္ညစ္မခံပါနဲ႕။ ဘ၀ထဲက ဆုိးရြားမႈေတြကို ဖယ္ထုတ္ပစ္လုိက္ပါ။

လူတိုင္းမွာ စိတ္ပင္ပန္းစရာေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒီကမၻာၾကီးမွာ မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ ဒုကၡေတြ တစ္ပံုၾကီးပါ။ အဲ့တာေတြကို ထပ္တလဲလဲေတြးမေနဖုိ႕ လိုပါတယ္။ ကိုယ့္အနားမွာရွိတဲ့လူေတြနဲ႕ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးရွိရွိအသံုးခ်ပါ။ သူတုိ႕က သင့္စိတ္ကို သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးနိုင္ပါလိမ့္မယ္။ သင္က ျပႆနာေတြ ဒုကၡေတြ စိတ္ပင္ပန္းမႈေတြကို မလိုခ်င္ဘူးဆုိရင္ ဆုပ္ကိုင္မထားပါနဲ႕။ သင္ကိုယ္တုိင္ကမွ မျပံဳးခ်င္ဘူးဆုိရင္ ေပ်ာ္စရာေတြက သင့္ဆီ ဘယ္လိုလုပ္လာႏိုင္ပါေတာ့မလဲ။

From : Duwun by Felicity

Originally published at - http://www.duwun.com.mm/lifestyle/relationships/-id6464755.html


No comments:

Related Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...